Κυριακή 14 Αυγούστου 2022

Πολιτική "Νο man land" και πρόσφυγες στην νησίδα στον Έβρο.


Η πρώτη φορά που φέρεται ότι χρησιμοποιήθηκε ο όρος,  το 1086 και αφορούσε προσπάθεια να περιγράφουν,  αγροτεμάχια που ήταν λίγο πιο πέρα από το τείχη του Λονδίνου. Το 1320 ο όρος αναφερόταν σε περιοχή εκτός των τειχών της πόλης του Λονδίνου και αφορούσε αμφισβητούμενη ή εμπλεκόμενη περιοχή  λόγω νομικής διαφοράς. Στην ίδια χρονικό περίοδο, ο όρος αφορούσε λωρίδες γης, εκτός εκκλησιαστικού ελέγχου που έδινε ο βασιλιάς.

Από τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο και μετά ο όρος αποκτά τον θανάσιμο ορισμό που φέρει και σήμερα: θανατηφόρα ζώνη μεταξύ χαρακωμάτων, όπου όποιος επιχειρήσει να την διασχίσει θα υποστεί τεράστια απώλειες, δεν υπάρχει καμία δυνατότητα ανακτήσεις νεκρών και οι τραυματίες είναι αφημένοι στην τύχη τους.  Σε μια τουλάχιστον περίπτωση, στην περιοχή της κόκκινης ζώνης στο Βέρντεν (Γαλλία) μια περιοχή 1.200 τετ. χιλμ. είναι πλήρως αποκλεισμένη μέχρι και σήμερα. 

Αυτό που βλέπουμε στην περιοχή της νησίδας στον Έβρο θυμίζει την εκδοχή του Α' Παγκοσμίου πολέμου. Αποκλεισμένοι άνθρωποι σε περιοχή όπου κανείς - Ελλάδα δεν τους δέχεται και Τουρκία δεν τους επιτρέπει- να μπορούν να μετακινηθούν προς την σωτηρία.

Ένα νεκρό παιδί που αρνούνται στην οικογένεια του το δικαίωμα της ταφής. Ένα άλλο άρρωστο. Και άμαχοι κάτω από το θερμό καλοκαίρι χωρίς καμία προστασία. 

Ο πλήρης ορισμός του «No man land”, σε πλήρη εφαρμογή και μάλιστα χωρίς καμία ένοπλη σύγκρουση. Ένα κομμάτι εδάφους που κανένας «δεν θέλει» όπως είναι με ανθρώπους, γιατί όποιος  - «προσωρινά»- το αποδεχθεί έχει και τις ευθύνες για τις ζωές αυτές. 

Εργαλοποίει η Τουρκία; Σαφώς για να εκβιάσει  - όχι μόνο την Ελλάδα- αλλά και όλη την ΕΕ για χρήμα και αλλότριες συμφωνίες.  Και φυσικά κάνει και «παιχνίδι» εσωτερικά στην  Τουρκία και στο μπλοκ των χωρών που την ενδιαφέρει. 

Εργαλοποίει και η Ελλάδα; Βέβαια. Παίζει «χαρτί» διπλωματικό και μικροπολιτικό. Διπλωματικά να εκθέσει την Τουρκία  και εσωτερικά – μικροπολιτικό-  να δείξει η κυβέρνηση πως φυλάει τα σύνορα και τον πολιτισμό. 

Εργαλοποίει και η ΕΕ; Ναι. Και προς πάσα κατεύθυνση. Γιατί ναι μεν δεν θέλει να πάρει την ευθύνη για τις ανθρώπινες απώλειες στην νησίδα,  αλλά το πόσες ψυχές έχουν χαθεί στην Μεσόγειο, στο Γιβραλτάρ ή στα σύνορα της Πολωνίας, θα το συζητήσουμε ως «ευρωπαίοι πολίτες»;  Να συζητήσουμε για το πως έχουν χρησιμοποιηθεί βάρβαρα στα χωράφια, στην οικοδομή ή σε ότι δεν θέλουν να εργαστούν οι λεπτεπίλεπτοι - ευρωπαίοι  και ντόπιοι- συμπολίτες μας; Να συζητήσουμε για το τράφικ; Θα τις ανοίξουμε κάποια στιγμή αυτές τις συζητήσεις ή θα συνεχίσουμε να κρύβουμε  - αναποτελεσματικά όμως- το κεφάλι μας στην άμμο;

Ξέρετε κάτι; Είναι αηδιαστικό που το γράφω αλλά ισχύει. Δεν υπάρχει «κατά περίπτωση» ανθρωπισμός και σεβασμός σε πρόσφυγες. Δεν υπάρχουν «κανονικοί» πρόσφυγές πολέμου, κλιματικής αλλαγής ή οικονομικής καταστροφής.  Δεν υπάρχουν δικά μας, ομόδοξα, λευκά παιδία και οι άλλοι.  Αυτά τα αηδιαστικά τα λένε οι συνεχιστές των ακροδεξιών, των ναζί και των φασιστών. 

Δεν τα λένε οι άνθρωποι. Δεν τα λένε οι Χριστιανοί – οι κατά ουσία και όχι κατά επίφαση. Δεν τα λένε ούτε οι Μουσουλμάνοι, ούτε οι Βουδιστές. Δεν τα λένε ούτε δωδεκαθεϊστές. Δεν τα λένε οι άθεοι όπου έχουν αποδεχθεί τον ανθρωπισμό και τον διαφωτισμό.. Δεν τα λένε οι αλληλέγγυοί ή έστω οι  διακατεχόμενοι από φιλανθρωπισμό. Δεν τα λένε οι κουμουνιστές, δεν τα λένε οι φιλελεύθεροι. 

Το έρμο το αίμα είναι κόκκινο. Για όλο το ανθρώπινο είδος.  Τα νομικίστικα τερτίπια ένθεν και ένθεν είναι το κάλυμμα του υπονόμου του ανθρώπινου πολιτισμού. Κρυβόμαστε  - ως άνθρωποι «πολιτισμένοι» -πίσω από το άγος της απώλειας παιδιών, ασθενών και απροστάτευτων. Μιλάνε για γενναιότητα οι θρασύδειλοι ιππότες του καναπέ, οι ανύπαρκτοι φοβικοί καντηλανάφτες της ανοίκειας κανονικότητας. 

Αύριο γιορτάζουμε την κοίμηση της Θεοτόκου, της κατά των Χριστιανισμό υπόδειγμα μάνας. Της γυναίκας που έχασε το παιδί της και τήρηση το θρήνο και την  ταφή. Και την ίδια στιγμή σε αυτή την χώρα του 90% Χριστιανών τι κάνουμε; Κοιτούμε με υποκρισία μια άλλη μάνα στην No man Land και κουνάμε το κεφάλι μας και δικαιολογούμε τι;

Δεν υπάρχουν σχόλια: